Primele zile la noul job

În sfârșit s-a întâmplat! După un proces de recrutare, poate nu tocmai ușor, în care ai dat tot ce ai mai bun, a venit și vestea mult așteptată: ai obținut jobul dorit. Însă bucuria și mulțumirea reușitei aduc cu sine și câteva întrebări: Cum va arăta o zi la muncă? Cum te vei integra în echipă? Care sunt procedurile din companie?

Pentru ca experiența la noul job să fie una cât mai plăcută, există câteva lucruri pe care le poți face în primele zile petrecute în organizație:

1. Dovedește-ți competențele profesionale

Încă din primele zile e bine să pui în practică ceea ce știi, să îți folosești abilitățile și competențele, pentru a demonstra angajatorului că meriți jobul. Însă, ai grijă să nu preiei în mod voluntar sarcini la care nu te descurci, din dorința de a te pune într-o lumină bună. Astfel, vei crea doar o impresie falsă despre competențele tale profesionale, ceea ce nu poate fi considerat un început de succes.

2. Însușește-ți cultura organizațională

Aceasta are la bază trei piloni: valorile, misiunea și viziunea organizației, traduse în norme, credințe, proceduri, practici și obiceiuri adoptate de angajați. Fii atent la aceste reguli nescrise pentru a înțelege „personalitatea” companiei și încearcă să te adaptezi mediului de lucru, fără a renunța la propriile trăsături care te fac unic și valoros.

3. Stabilește relații interpersonale

Pe lângă acomodarea cu sarcinile care-ți revin la noul job, la fel de importantă este și integrarea în colectivul de muncă, întrucât desfășurarea activității este de cele mai multe ori imposibil de realizat în mod individual. Fii sociabil cu colegii tăi, încearcă să îi cunoști și la rândul tău prezintă aspecte generale despre tine, în special despre viața profesională. Nu încerca să denaturezi realitatea cu scopul de a crea o imagine pozitivă, întrucât relațiile cu colegii nu vor fi deloc amiabile când vor afla adevărul. Fii onest și natural!

4. Pune întrebări

Având în vedere faptul că ești nou în companie, este indicat să îți clarifici încă de la început orice nelămurire legată de sarcinile care îți revin sau de proceduri, astfel încât rezultatele să fie cele dorite și urmărite. Atenție doar să nu deranjezi colegii cu întrebări banale sau prea personale.

5. Acceptă invitația colegilor de a lua prâzul împreună

Cel mai probabil, acesta este unul dintre obiceiurile adoptate de colegii tăi, așa că profită de ocazie și angajează-te în discuții cu cei prezenți astfel încât să contribui la crearea unui climat plăcut. În acest context, poți afla diverse informații sau idei noi care pot face ca parcursul tău în cadrul organizației să fie unul pozitiv.

Primele zile la noul job nu vor fi ușoare. Vei cunoaște multe persoane, vei fi „bombardat” cu informații, probabil nu vei reține tot, dar nu te îngrijora. Odată ce te vei acomoda, vei excela în activitatea ta, iar rezultatele pozitive nu vor întârzia să apară. Privește jobul actual ca pe o provocare, ca pe o nouă oportunitate și nu uita că schimbarea stă la baza evoluției.

Articol scris de Mădălina Marincaș,

Consultant Resurse Umane