Petrecerile de sfârșit de an:
cum te asiguri că totul merge perfect

Evenimentele sociale de la birou sunt întotdeauna o distracție binevenită. Dar să știi care este comportamentul potrivit la astfel de evenimente oficiale sau petreceri de business nu este un lucru foarte bine definit.

Petrecerile și mesele cu colegii de birou sunt extensii ale locului de muncă. De aceea, este important să ții cont de faptul că trebuie să te comporți într-o manieră mai business. Politicile și procedurile de la locul de muncă se aplică și în aceste contexte, așa că nu e tocmai momentul potrivit să te comporți la fel de relaxat ca acasă, în familie. Cu toate acestea, e o șansă incredibilă pentru networking. Deci, cum ne comportăm la o cină de business sau un party de Crăciun cu colegii de muncă?

În primul rând, trebuie să mergi.

Mulți simt că nu trebuie sau nu vor să meargă. După ce ai stat o săptămână întreagă alături de aceeași oameni de la birou, nu prea mai ai starea necesară de socializat. Pe de altă parte, nu știi niciodată ce poți să ratezi. Nu uita că pentru această petrecere s-au investit mulți bani, timp și efort, așa că nu trebuie să o tratezi cu superficialitate.

Ține cont de codul vestimentar.

Depinde foarte mult de stilul companiei în care te afli și de tipul de petrecere pe care au organizat-o, însă nu e o idee tocmai bună să apari în blugi la un eveniment black-tie. Rămâi informat cu privire la detaliile party-ului și dacă nu ești sigur, întreabă.

Limbajul corporal

Când vine vorba de limbajul corpului, menține o postură relaxată, dar dreaptă. Când stai aplecat sau într-o poziție închisă, transmiți mesajul că ești timid, rușinat sau plictisit. Fii natural, zâmbește și fă contact vizual. Dacă limbajul tău corporal este deschis, vei părea mai accesibil, iar colegilor le va fi mai ușor să vină să discute cu tine.

Zâmbește și salută!

Atunci când cineva se apropie să converseze cu tine, întâmpină-l cu un zâmbet și o strângere de mână. Anumite studii arată că oamenii care se salută în acest fel au de 2 ori mai multe șanse de a fi reținuți. Orice ai face, într-un cadru profesional, evită subiectele de discuție controversate, glumele obscene sau critica față de colegi. Acum e cel mai bun moment pentru a te prezenta și a-ți face contacte noi sau aliați.

Reguli la mijloc de săptămână

Dacă cina sau party-ul de la muncă se ține în timpul săptămânii, pleacă la o oră rezonabilă. Înainte să mergi acasă, ține minte să îți iei la revedere de la colegi și să le mulțumești organizatorilor pentru efortul depus și petrecerea uimitoare pe care au pus-o la cale. Nu uita să îți pui alarma la ceas. Mâine e parte din rutină și trebuie să fii apt pentru o nouă zi de muncă.

Fii responsabil!

Câteodată, evenimentele de la muncă pot lua forma unor petreceri unde se servesc gustări, urmate de băuturi și muzică. În aceste cazuri, cel mai bun lucru pe care poți să-l faci este să mănânci ceva înainte și odată ce ești la party, să bei responsabil.

După toate pregătirile, e important să te și distrezi. Petrecem foarte multe ore alături de colegii noștri de la birou – uneori chiar mai mult timp decât dedicăm familiei și prietenilor. Așadar, acordă-ți timp să te relaxezi și să te bucuri de eveniment și felicită-ți colegii pentru încă un an terminat cu succes.

Articol scris de Sabrina-Casandra Vlăsceanu,
Marketing Project Manager