Importanța recunoașterii la locul de muncă

În ultimii ani, piața muncii a evoluat foarte mult, au apărut noi domenii de activitate și, implicit, noi joburi. De asemenea, s-a schimbat modul în care angajații se raportează la locul de muncă. Oamenii nu mai muncesc doar pentru salariu, doar pentru a-și acoperi nevoile zilnice. Pe lângă remunerație, muncesc pentru a-și îndeplini un vis, pentru a aduce valoare societății, pentru a evolua personal și profesional și pentru recunoaștere socială. Aceasta din urmă cuprinde și recunoașterea la locul de muncă, având un rol foarte important în motivarea angajaților. De altfel, recunoașterea a devenit un instrument esențial de management.

Practicarea recunoașterii eforturilor angajaților duce la sporirea:

1. Productivității

Angajații cărora le sunt recunoscute eforturile sunt mai implicați în activitatea pe care o desfășoară și obțin rezultate mai bune.

2. Satisfacției locului de muncă

Recunoașterea și mai ales răsplătirea eforturilor depuse de angajați le transmite acestora faptul că sunt importanți pentru companie, iar munca lor contribuie cu adevărat la buna funcționare a organizației.

3. Loialității

Simțindu-se apreciați pentru munca pe care o desfășoară, angajații vor rămâne mai mult timp în companie, putând deveni astfel promoteri ai brandului. Loialitatea lor se poate traduce într-o serie de acțiuni de PR, care vin în mod natural din partea acestora, datorită imaginii pozitive pe care o au asupra organizației în care lucrează. În felul acesta, angajații reflectă calitățile locului lor de muncă și ajută la construirea unui brand awareness de calitate pentru brand.

4. Sentimentului de apartenență

Angajații înțeleg că sunt o componentă importantă a organizației și, împreună cu ceilalți membri, vor contribui la atingerea obiectivelor comune. Dedicarea lor și sentimentul că aparțin unei comunități de oameni care gândesc și lucrează în aceeași directie ajută echipa la îndeplinirea scopurilor companiei.

Este foarte important ca firmele să se adapteze schimbărilor care survin pe piața muncii, să înțeleagă nevoile angajaților lor și să dezvolte practici de HR care să vină în întâmpinarea acestora, dincolo de beneficiile financiare. În acest fel membrii organizației vor fi dedicați muncii lor și vor resimți locul de muncă ca fiind unul atractiv.

Articol scris de Mădălina Marincaș,

Consultant Resurse Umane