Importanța experienței candidatului în recrutarea de volum

În procesul de a le oferi clienților noștri cele mai bune servicii, pierdem uneori din vedere experiența celor mai importante asseturi pe care le avem: candidații. Acest lucru se întâmplă în mod special în recrutarea de volum, unde numerele aplicanților și agilitatea pe care clienții o așteaptă de la noi pot eroda calitatea experienței pentru mulți dintre cei care aplică.

Cum gestionează agențiile de recrutare un astfel de volum al candidaților?

Într-o piață din ce în ce mai competitivă, profitul este primul care are de suferit. Pentru a rămâne profitabile, agențiile trebuie să administreze procesul de recrutare ca pe un lanț de aprovizionare eficient, toate astea în timp ce livrează servicii remarcabile pentru clienți. Astfel, recrutarea devine un model de tip supply chain, cu diverse stadii de screening și descalificare, până în momentul în care se găsește candidatul potrivit pentru nevoile clientului.

Pentru a îmbunătăți experiența candidatului în recrutarea de volum și a rămâne agili în situații care par fără soluție, trebuie să adunăm mai multe elemente la un loc. Avem nevoie de un mix între tehnologie, procese îmbunătățite și angajarea celor mai buni oameni din piață, cărora să le pese în mod autentic de candidați pe tot parcursul procesului de aplicare. Așadar, pentru a rămâne relevanți în industrie, trebuie să ne concentrăm pe îmbunătățirea experienței de recrutare a candidaților noștri.

Cum pot agențiile să îi ajute pe candidați să aplice pentru un rol anume într-o recrutare de tip bulk?

Sourcing

  • Fii clar și precizează ce abilități, experiențe și calificări sunt necesare din partea aplicanților pentru a progresa spre shortlist de fiecare dată când postezi pe platforme pentru locuri de muncă sau în social media.
  • Stabilește așteptările în ceea ce privește timpul de răspuns către aplicanți.
  • Monitorizează diversele fluxuri de aprovizionare; atunci cand ai un volum ușor de gestionat al aplicanților, închide adurile sau postările pentru a putea procesa candidații care și-au trimis deja CV-ul.
  • Pe cât de evident sună, pe atât de ușor este să treci cu vederea aceste aspecte. Fii sincer și respectuos cu candidații de-a lungul tuturor stadiilor din procesul de recrutare și vino cu feedback constructiv atunci când progresează (sau nu) în timpul aplicației.

6 tipsuri pentru candidații care aplică la joburi în recrutarea de volum

  • Citește anunțul cu atenție și asigură-te că ești calificat să aplici pentru acel job. Ai certificările care se cer pentru acel loc de muncă, ești dispus să lucrezi în ture?
  • Oricând este posibil, fă-ți timp pentru modificarea CV-ului astfel încât să se potrivească rolului pentru care aplici. Asigură-te ca folosești terminologia aferentă postului, pentru a trece mai ușor de primele procese de selecție.
  • Pune întrebările la care îți dorești răspunsuri, ca să nu ai surprize când ajungi în stadiul de a primi o ofertă.
  • Dacă treci de procesul de selecție și ajungi la interviu, pregătește-te dinainte cu puțin research asupra companiei la care ai aplicat și prezintă-te la timp pentru interviu.
  • Recrutarea la cel din urmă stadiu este un proces despre oameni. Vinde-te cu o atitudine pozitivă și evidențiază-ți calitățile profesionale!
  • Nu renunța niciodată. Uneori, este un adevărat joc al numerelor și agenții de recrutare au 300 de candidați foarte bine pregătiți și numai 100 de joburi disponibile. Rezistă și rămâi pozitiv!

Articol scris de Sabrina-Casandra Vlăsceanu,

Marketing Project Manager