Importanța experienței candidatului în recrutarea de volum

În procesul de a le oferi clienților noștri cele mai bune servicii, pierdem uneori din vedere experiența celor mai importante asseturi pe care le avem: candidații. Acest lucru se întâmplă în mod special în recrutarea de volum, unde numerele aplicanților și agilitatea pe care clienții o așteaptă de la noi pot eroda calitatea experienței pentru mulți dintre cei care aplică.

Cum gestionează agențiile de recrutare un astfel de volum al candidaților?

Într-o piață din ce în ce mai competitivă, profitul este primul care are de suferit. Pentru a rămâne profitabile, agențiile trebuie să administreze procesul de recrutare ca pe un lanț de aprovizionare eficient, toate astea în timp ce livrează servicii remarcabile pentru clienți. Astfel, recrutarea devine un model de tip supply chain, cu diverse stadii de screening și descalificare, până în momentul în care se găsește candidatul potrivit pentru nevoile clientului.

Pentru a îmbunătăți experiența candidatului în recrutarea de volum și a rămâne agili în situații care par fără soluție, trebuie să adunăm mai multe elemente la un loc. Avem nevoie de un mix între tehnologie, procese îmbunătățite și angajarea celor mai buni oameni din piață, cărora să le pese în mod autentic de candidați pe tot parcursul procesului de aplicare. Așadar, pentru a rămâne relevanți în industrie, trebuie să ne concentrăm pe îmbunătățirea experienței de recrutare a candidaților noștri.

Cum pot agențiile să îi ajute pe candidați să aplice pentru un rol anume într-o recrutare de tip bulk?

Sourcing

  • Fii clar È™i precizează ce abilități, experienÈ›e È™i calificări sunt necesare din partea aplicanÈ›ilor pentru a progresa spre shortlist de fiecare dată când postezi pe platforme pentru locuri de muncă sau în social media.
  • StabileÈ™te aÈ™teptările în ceea ce priveÈ™te timpul de răspuns către aplicanÈ›i.
  • Monitorizează diversele fluxuri de aprovizionare; atunci cand ai un volum uÈ™or de gestionat al aplicanÈ›ilor, închide adurile sau postările pentru a putea procesa candidaÈ›ii care È™i-au trimis deja CV-ul.
  • Pe cât de evident sună, pe atât de uÈ™or este să treci cu vederea aceste aspecte. Fii sincer È™i respectuos cu candidaÈ›ii de-a lungul tuturor stadiilor din procesul de recrutare È™i vino cu feedback constructiv atunci când progresează (sau nu) în timpul aplicaÈ›iei.

6 tipsuri pentru candidații care aplică la joburi în recrutarea de volum

  • CiteÈ™te anunÈ›ul cu atenÈ›ie È™i asigură-te că eÈ™ti calificat să aplici pentru acel job. Ai certificările care se cer pentru acel loc de muncă, eÈ™ti dispus să lucrezi în ture?
  • Oricând este posibil, fă-È›i timp pentru modificarea CV-ului astfel încât să se potrivească rolului pentru care aplici. Asigură-te ca foloseÈ™ti terminologia aferentă postului, pentru a trece mai uÈ™or de primele procese de selecÈ›ie.
  • Pune întrebările la care îți doreÈ™ti răspunsuri, ca să nu ai surprize când ajungi în stadiul de a primi o ofertă.
  • Dacă treci de procesul de selecÈ›ie È™i ajungi la interviu, pregăteÈ™te-te dinainte cu puÈ›in research asupra companiei la care ai aplicat È™i prezintă-te la timp pentru interviu.
  • Recrutarea la cel din urmă stadiu este un proces despre oameni. Vinde-te cu o atitudine pozitivă È™i evidenÈ›iază-È›i calitățile profesionale!
  • Nu renunÈ›a niciodată. Uneori, este un adevărat joc al numerelor È™i agenÈ›ii de recrutare au 300 de candidaÈ›i foarte bine pregătiÈ›i È™i numai 100 de joburi disponibile. Rezistă È™i rămâi pozitiv!

Articol scris de Sabrina-Casandra Vlăsceanu,

Marketing Project Manager