Sfaturi pentru redactarea unei fișe de post

Pentru a înțelege cu adevărat contextul unui loc de muncă, este esențial să îl definim și în scris. Pe parcursul procesului de recrutare, șansele să atrageți candidații potriviți cresc dacă aveți o fișa a postului bine construită și documentată.

Deși este deosebit de utilă atunci când angajăm, fișa postului are un scop continuu mai departe în organizație, așa că merită să dedicăm timpul cuvenit în redactarea unei fișe corecte încă de la început.

Cele trei obiective principale ale fișei postului sunt:

  • Atragerea candidaților potriviți: descrierea în detaliu a rolului și responsabilităților, pentru a capta atenția candidaților interni sau externi.
  • Descrierea rolului, astfel încât persoana care va ocupa funcția să aibă o referință clară asupra responsabilităților necesare, în special atunci când vine momentul evaluării sau când avem în vedere o promovare.
  • Referință pentru ceilalți membri ai companiei, în special pentru manager, ca acesta să înțeleagă sfera de aplicare și nivelul de responsabilitate asociat rolului.

O descriere a postului include anumite elemente obligatorii:

  1. Denumirea postului;
  2. Integrarea în structura organizatorică;
  3. Nivel studii/ Calificări obligatorii;
  4. Educație și experiență necesară;
  5. Competențe, abilități sociale și trăsături de personalitate;
  6. Definirea responsabilităților și rezultatele așteptate;
  7. Obiective pe termen scurt, mediu și lung;
  8. Oportunități de dezvoltare și promovare;
  9. Detalii legate de locație; Cerințe speciale privind relocarea;
  10. Condiții de lucru.

Cinci greșeli pe care ar trebui să le evitați într-o descriere eficientă a postului

Utilizarea terminologiei interne: Utilizați întotdeauna un limbaj ușor de înțeles. Păstrarea unei structuri cât se poate de simple a propoziției, fără a folosi prea multe denumiri tehnice, va avea ca rezultat o mai bună înțelegere a postului. Respectați cerințele recunoscute pe scară largă pentru a atrage un public cât mai mare.

Nu sunt implicate toate departamentele direct interesate: Când definiți sau aduceți îmbunătățiri postului, faceți-o cu ajutorul resurselor umane, a managementului și angajaților care au o funcție similară.

Setarea unor așteptări irealiste: Descrierea postului ar trebui să fie o reprezentare exactă a acestuia, nu o listă a dorințelor imposibile care să includă toate abilitățile ideale.

Folosirea unui limbaj discriminatoriu: Deși aproape întotdeauna involuntar, utilizarea anumitor cuvinte și expresii într-o fișă de post poate fi interpretată ca discriminatorie și poate limita categoria de candidați.

Descrierea postului nu este actualizată: Companiile sunt în continuă evoluție. În mod ideal, ca descrierea postului să reflecte aceste modificări, ar trebui revizuită în fiecare an și corectată, atunci când este cazul.

Alocarea timpului necesar pentru pregătirea unei descrieri exacte a postului poate fi un element esențial pentru a atrage, angaja și reține angajații în companie.

Articol scris de Mihaela Tomescu,

Senior Consultant – Professional & Executive Search Division

Descarcă acum!

Sfaturi pentru redactarea unei fișe de post


Sunt de acord ca Adecco Romania/Adecco Resurse Umane şi afiliații acestora să poată folosi detaliile mele pentru a-mi transmite informaţii despre serviciile acestora (inclusiv locuri de munca disponibile, invitatii la evenimente sau sondaje de opinie, buletine informative etc), prin poştă, poştă electronică, SMS, MMS, telefon, medii de socializare, notificări tip push în aplicaţii şi prin alte mijloace. Înţeleg că pot să renunţ la această opţiune în orice moment.