Care sunt cele mai potrivite canale de marketing pentru recrutare în 2020?

Ținând cont de multitudinea de canale de marketing valabile pe piață, consultanții în domeniu trebuie să găsească cele mai bune soluții pentru procesul de recrutare. Atragerea candidaților și selectarea talentelor potrivite pentru pozițiile deschise poate fi o provocare uneori, însă nu și atunci când folosești mixul perfect de canale de comunicare.

În era internetului, posibilitățile s-au înmulțit cosiderabil. Tacticile folosite în trecut, cum ar fi promovarea limitată la nivel local, se pot extinde și îmbunătăți prin folosirea unor instrumente care te ajută să faci buzz cu privire la joburile disponibile și să atingi comunități din ce în ce mai mari și mai diverse. Întrebarea care stă pe buzele tuturor este: având o varietate aât de mare de opțiuni, cum ar trebui să ne dozăm eforturile de marketing?

Timpul este o resursă finită, pe care trebuie să o investim într-o manieră cât mai eficientă. Postatul reclamelor pentru joburi și efortul de a răspunde cu detalii la solicitările potențialilor candidați necesită dedicare, dar și timp din partea recruiterilor, iar munca unui consultant în HR presupune o paletă mai largă de sarcini. De aceea, trebuie să fim realiști și să ne dăm seama că nu dispunem de tot timpul din lume.

Pentru a garanta succesul muncii depuse, există o serie de opțiuni privind canalele de marketing care pot să îi ajute pe specialiști în eforturile lor de recrutare. Hai să aruncăm o privire peste aceste soluții!

  1. Site-ul companiei

Unul dintre canalele principale prin care poți promova anunțurile locurilor de muncă disponibile în portofoliu este chiar site-ul companiei. De cele mai multe ori, există o secțiune dedicată în site, unde se pot încarca descrierile joburilor, iar în funcție de awarenessul brandului, acest lucru poate ajuta enorm în popularizarea acestor poziții. Asigură-te ca joburile sunt postate în mod correct și fără greșeli gramaticale.

  1. Recrutarea prin social media

Platformele de social media sunt instrumente cruciale care te ajută să faci cunoscute joburile pentru care angajezi. În funcție de profilul acestora (white collar sau blue collar), se poate decide care sunt spațiile cele mai eficiente pentru atingerea audiențelor potrivite. Spre exemplu, Facebook are avantajul de a dispune de un număr mare de utilizatori, pe care îi poți targeta în funcție de locație, vârstă, gen și interese personale. Pe de altă parte, LinkedIn beneficiază de o comunitate de profesioniști care sunt mereu în căutarea unor noi oportunități de angajare sau creștere pe latura profesională.

  1. Job boardurile

O alternativă ar fi site-urile de profil, unde poți lista locurile de muncă pentru care faci recrutare. Există unele care oferă postarea de joburi în mod gratuit, iar altele percep o taxă sub formă de abonament. Însă, în ceea ce privește acest instrument, trebuie avut în vedere modul în care creezi anunțul, pentru a te putea diferenția într-un spațiu unde toată lumea face comparații între salariile și beneficiile oferite.

  1. Media digital sau print

Altă tehnică prin care poți ajunge la candidații potriviți este să oferi conținut original, fie prin intermediul presei scrise, fie prin mediul digital. Atunci când oferi răspunsuri relevante la întrebările celor care își caută un loc de muncă, aceștia te vor ține minte și vor căuta în mod organic posibilitățile de angajare pe care le ai de oferit. Cea mai importantă componentă din această soluție este să comunici către oamenii de care ai nevoie.

  1. PPC advertising

PPC marketing, cunoscut și sub numele de pay-per-click, este o metodă bună de a aduce trafic online, prin reclame care conțin cuvinte cheie legate de recrutare. Cel mai utilizat instrument este Google Ads, însă poți apela cu încredere și la social media PPC.

Chiar dacă toate canalele prezentate au plusurile și minusurile lor, totul depinde mai ales de context, de jobul pentru care faci recrutarea, de oamenii pe care vrei să îi atingi sau reputația companiei care angajează.

Concluzia este că nu există o reteță pe care trebuie să o bifezi punct cu punct pentru a promova joburile active. În schimb, există și un aspect pozitiv: poți alege să construiești un mix de canale în funcție de specificitățile industriei, pozițiilor și comunităților din care vrei să atragi talentul potrivit.

Articol scris de Sabrina Vlăsceanu,

Marketing Product Manager