5 motive pentru care alegi să lucrezi cu o agenție de HR

Refuzați să lucrați cu o agenție de recrutare? Ați auzit povești de groază? Sau chiar dvs. ați trecut printr-una?

În recrutare nu există o abordare unică pentru toate pozițiile deschise; este nevoie de timp, resurse și cunoștințe pentru a încerca diferite strategii care să ducă la candidații doriți.

Ne propunem să vă prezentăm 5 motive pentru care o agenție (bună) de recrutare face diferența.

1. Economisiți timp

Primul motiv pentru care oamenii folosesc agenții de recrutare? Pentru a salva timp.

Fiind mai mulți recrutori în cadrul unei agenții există un pipe “la cald” (networking) de candidați care ar putea să vă acopere rapid rolurile vacante.

2. Cunoașterea pieței

Este sarcina unui consultant de recrutare să fie la curent cu ultimele noutăți, evoluții și actualități din industria pentru care recrutează.

Aceștia au informații despre range-urile salariale, cunosc competitorii și miscările din piață pe nișa afacerii dvs.

3. Branding de angajator

Agențiile știu cât de important este brandingul pentru angajatori – nu doar când vine vorba de recrutare – ci și pentru business per total.

De exemplu, dacă candidatul selectat primește o altă ofertă / contraofertă, consultantul HR va ajuta la negocieri și va ajuta la convingerea candidatului (corect) să vă aleagă.

Candidații au mai multe șanse să asculte un recrutor – specialistul extern, cu experiență, în care au încredere.

În plus, dacă aveți o companie care nu are neapărat un brand existent în piața angajaților, vă puteți „folosi” de brand-ul agenției de recrutare (dacă este una dintre cele mai mari), pentru a putea atrage candidați valoroși business-ului dvs., care până atunci poate nu v-ar fi dat credit.

4. Risc mai mic

Agențiile oferă de obicei o garanție.

Dacă cel mai bun candidat pleacă într-un anumit interval de timp, atunci acesta va fi înlocuit în baza garanției.

Deci, nu vă întorceți de unde ați plecat, ci aveți un back-up asigurat.

5. Atragerea candidaților pasivi

Candidații pot fi activi și pasivi, iar agențiie de recrutare ar trebui să atragă ambele tipuri de candidați sub diverse forme.

Spre exemplu, cu ajutorul anunțurilor de recrutare, sunt atrași candidații activi – cei care aplică la joburi și care sunt acum în căutarea unui loc de muncă. Head hunting-ul este activitatea prin care se identifică profilele potrivite unei anumite poziții, prin analizarea pieței și prin abordarea directă a candidaților.

În căutarea acestora este nevoie de pricepere, încredere și experiență, pentru a putea aborda candidații pasivi și a-i putea convinge să ia în considerare un rol, folosind diferite suporturi, inclusiv (fără a se limita la) social media, e-mail și telefon.

Oricare ar fi metoda prin care alegeți să recrutați, în contextul celor întâmplate în ultima vreme la nivel mondial, cel mai potrivit este să ai un partener de încredere care îți este alături indiferent de canal, chiar și online.

Articol scris de Monica Antohi,

Professional & Executive Search Division Consultant