5 abilități de care ai nevoie ca să devii mai ușor de angajat după COVID-19

Lumea se schimbă cu o rapiditate incredibilă, mai ales în contextul actual. O parte dintre angajați au rămas fără locuri de muncă, alții lucrează de acasă, iar cei mai mulți dintre noi ne întrebăm cum va arăta piața după ce se atenuează pandemia. Un lucru este clar: există anumite abilități care vor fi la mare căutare pe măsură ce mergem mai departe într-o lume schimbată de COVID-19.

Care sunt abilitățile de vârf pe care angajatorii le vor căuta odată ce vor începe să se reîntoarcă în birouri la capacitate maximă? Și ce fel de oportunități există în acest moment pentru recalificare sau poziționare drept un candidat puternic? Vom afla mai multe în rândurile care urmează.

Abilități de customer service

Abilitățile de customer service nu se demodează niciodată. Indiferent dacă interacționează în continuare cu clienții în mod personal sau consideră că au nevoie să dezvolte noi procese de interacțiune digitală și de la distanță, angajații cu abilități puternice de customer service vor continua să aibă o cerere mare. Înafară de asta, cu unele companii neesențiale închise temporar în anumite zone, va exista cu siguranță un aflux mare de apeluri ale clienților la redeschidere. Așa cum spune Business News Daily, „Având în vedere că furnizarea unui customer service remarcabil este ceea ce atrage și menține clienții, a fi calificat în acest domeniu este un atu imens”.

Abilități de comunicare digitală

Deși nu toți angajații vor lucra de la distanță odată ce criza va fi diminuată, este posibil ca acest tip de muncă să rămână o opțiune pentru unii oameni. În plus, o parte dintre clienți vor continua să fie preocupați de contactul față în față și se vor baza tot mai mult pe tehnologie pentru a se conecta cu întreprinderi de orice fel. Angajații experți în comunicarea în medii digitale – de exemplu: prin e-mail, text, conferință web etc. – și înțelegerea modului de operare a tehnologiei în sine vor fi la mare căutare. Abilitățile de comunicare digitală se află în topul listei cu ceea ce este probabil să rămână în mintea angajatorilor după COVID-19.

Abilități STEM (știinte, tehnologie, inginerie, matematică)

Pe măsură ce companiile de toate tipurile s-au adaptat la sistarea operațiunilor, cerințele de distanțare socială și recomandările CDC, multe dintre acestea au apelat la tehnologie pentru a le ajuta să rămână pe linia de plutire și în contact cu clienții și angajații. Aptitudinile tehnice erau deja cerute pe piață, în timp ce multe companii au avut provocarea de a găsi angajați cu competențe STEM (știință, tehnologie, inginerie, matematică). Este probabil ca lucrurile să rămână la fel. După cum subliniază un articol din Forbes: „… oricine poate ajuta companiile să exploateze aceste tehnologii va fi într-o poziție foarte bună.” Acest lucru este adevărat, indiferent dacă lucrezi într-o fabrică sau într-un birou white collar. Tehnologia este peste tot și cu cât ești mai adaptabil și mai dispus să înveți, cu atât mai bine.

Cunoștințe în lanțul de aprovizionare (Supply Chain)

Un alt lucru pe care l-am învățat în contextul COVID-19 este faptul că lanțul de aprovizionare este important; de o importanță critică, am putea spune. Vă amintiți de toate acele produse esențiale pe care le putem obține în continuare la magazinele alimentare și alte magazine de retail? Capacitatea de a crea și distribui mărfuri rapid, în mod economic și în siguranță este imperativă pentru companiile dintr-o gamă largă de categorii de produse. Angajații din domeniul logistică și distribuție au nevoie de abilități precum managementul proceselor de distribuție, managementul proiectelor, contabilitatea costurilor, organizare, controlul calității, îmbunătățirea proceselor și multe altele. Dacă aveți o bază solidă a acestor abilități, acestea ar putea fi biletul dvs. către o poziție de început pe logistică.

Soft skills și inteligență emoțională

Angajații, indiferent de locul de muncă sau de compania pentru care lucrează, au nevoie să interacționeze în mod eficient și pașnic cu ceilalți. Soft skills precum comunicarea și, în special, inteligența emoțională, se vor căuta întotdeauna. Și nu este vorba doar de a fi inteligent emoțional într-o zi obișnuită; este vorba și despre a fi calm și colectiv într-o zi grea. Pandemia recentă a oferit o gamă largă de perspective despre ceea ce este nevoie pentru a reuși într-un mediu care se schimbă. În topul listei este și capacitatea de a face față incertitudinii și presiunii. McKinsey a prezis că cererea de abilități emoționale va crește cu 26% până în 2030.

Ce este esențial să reții ca angajat și/ sau solicitant de locuri de muncă? Abilitățile care vor servi bine în viitor sunt o combinație de competențe testate și dovedite (customer service și soft skills) și abilități a căror cerere este în continuă creștere (abilități de comunicare digitală, competențe STEM și expertiză în lanțul de aprovizionare).

Articol scris de Sabrina Vlăsceanu,

Marketing Project Manager