Care sunt motivele de întârziere ale unui proces de recrutare?

Succesul companiei este corelat în mod direct cu competențele angajaților săi, iar recrutarea joacă un rol esențial. Se spune că o criză poate mătura piața de cei mai puțin competitivi și îi poate ridica pe cei care știu să se adapteze și să se folosească de context. De aceea, adaptibilitatea este cea mai importantă abilitate, atât la nivel de business, cât și de angajat.

Poate că tocmai aceste situații noi ne cer să facem lucrurile și mai bine. Să nu subestimăm niciun department și să lucrăm că o echipă, nu ca un grup.

Un business funcțional are în vedere mai multe atribute, printre care și un proces de recrutare dinamic.

Însă care ar fi cele mai importante 9 situații din cauza cărora finalizarea procesului de recrutare întârzie?

  1. Recruiterul nu a înțeles rolul, implicațiile acestei poziții în cadrul organizației sau chiar contextul general de business.

Pentru a putea găsi candidații potriviți pentru o anumită poziție, este necesar că recruiterul să cunoască foarte bine rolul și să înțeleagă implicațiile acestui rol în cadrul organizației.

  1. Aliniarea așteptărilor angajatorului cu ce oferă piața.

De multe ori, organizația își dorește un anumit profil de candidat, pe care, dacă îl iei în calcul cu toate cerințele sale, nu există pe piață. În cazul de față, recruiterul poate calibra aceste așteptări, cel mai potrivit, după ce a făcut un research sau are o experiență solidă în acel domeniu.

  1. Competiția în piața angajatorilor

Indiferent de perioadă, competiția angajatorilor poate avea un cuvânt de spus în definirea timpului de recrutare. Lipsa beneficiilor sau pachetul salarial care este mult sub mediana pieței mărește perioada de găsire a talentelor din piață.

  1. Rolurile de nișă

Pe anumite nișe se găsesc foarte puțini specialiști în piață, iar atunci este nevoie de un efort mai mare pentru atragerea acelor candidați și uneori de mai mult timp până ce procesul se încheie.

  1. Reputația sau brandul de angajator

Online-ul ne ajută să ne luăm referințe despre telefonul pe care urmează să-l cumpărăm sau locația unde ne dorim să ne petrecem vacanța. Același lucru se întâmplă și în cazul angajatorilor. Candidații au la dispoziție site-uri de specialitate, de unde se pot informa cu privire la compania unde urmează să fie angajat sau unde își dorește să lucreze pe viitor. Pe lângă acest lucru, putem adauga și referințele cerute în cercul de cunoscuți.

  1. Lipsa unui “pipeline” de candidați

„Spune-mi câte contacte ai în telefon, ca să îți spun cât de mare poate să devină business-ul tău” era o frază vehiculată în trecut la cursurile de business. Este similar și  în recutare. Dacă ai deja o rețea de candidați cu care ai creat o relație, procesul de recrutare poate dura cu mult mai puțin decât în alte cazuri.

  1. Întârzieri nejustificate

Pot apărea întârzieri în procesul de ofertare care pot schimbă radical durata de închidere a poziției. Spre exemplu, neoferirea la timp a feedback-urilor nu poate decât să îngreuneze sau poate chiar să anuleze munca depusă până atunci, atât din partea recruiterului, cât și al managerului. În anumite domenii, candidații sunt în discuții cu mai multe companii și pot, mai ales dacă sunt presați de timp, să accepte alte propuneri.

  1. Comunicarea dintre managerul pentru care se recrutează și General managerul companiei

Sunt destul de multe cazuri în care managerul general hotărâște mărirea echipei, iar hirirng managerul nu consideră acest lucru ca fiind necesar, fără să comunice însă mai departe acest lucru. Acesta poate fi un exemplu de situație blocanta care îngreunează procesul de recrutare.

  1. Existența a prea multe etape de recrutare

Peste 3 etape de recrutare, pentru cele mai multe dintre roluri, pot mări timpul de angajare. Interviul de tip panel (interviu în care sunt prezenți mai mulți reprezentați ai companiei în aceași discuție cu candidatul) poate fi o resursă valoroasă în acest sens.

Relația dintre recruiter și managerul pentru care se recrutează este crucială în succesul procesului de recrutare. În cazul companiilor mai mari, line managerul sau managerul general poate să aibă un impact major în creearea acestui liant, mai ales dacă recruiterul este nou în cadrul companiei.

Articol scris de Monica Antohi,

Professional & Executive Search Division Consultant