10 întrebări esențiale într-un interviu de angajare

A sosit vremea să angajați pe cineva în echipă, iar presiunea este să găsiți un profesionist cu acele skilluri cheie de care businessul sau proiectul dvs. are nevoie?

Cum puteți determina asta dintr-un simplu interviu?

În general, există 3 arii care se analizează în cadrul unui proces de recrutare, și anume:

  • motivația – cât de motivat este candidatul de jobul oferit;
  • skillurile tehnice/ competențele fără de care nu-și poate face jobul (hard skills);
  • și bineînțeles, ne dorim să înțelegem omul din spatele profesionistului, pentru a verifica dacă acesta se potrivește cu mediul companiei noastre (soft skills);

Cum se întâmplă în aproape toate contextele de business și în cadrul unui interviu, focusul se pune pe relația creată cu cel intervievat. Mai exact, felul în care îi adresăm întrebările, atmosfera creată și atitudinea față de acesta.

Când vine vorba de interviurile pentru găsirea unui job, pregătirea este esențială. Însă, asta nu se aplică doar candidatului – este la fel de importantă și pentru dvs. ca intervievator.

Care sunt cele 10 întrebări esențiale într-un interviu de angajare?

1. De ce dorești să faci o schimbare?

Acesta întrebare oferă o perspectivă detaliată asupra motivației pe care o are persoana din fața dvs. și vă poate ajuta încă de la început să identificați orice semnal de alarmă cu privirea la felul în care candidatul ia decizii.

2. Care sunt sarcinile pe care le faci cu plăcere la jobul actual? Dar cele mai puțin plăcute?

Răspunsul acestei întrebări poate crea o imagine și mai completă asupra potrivirii candidatului și lucrurilor pe care le face cu plăcere, versus poziția vacantă. De obicei, oamenii oferă inconștient multe informații la acestă întrebare.

3. Care este realizarea profesională de care esti cel mai mândru?

Cu ajutorul acestei întrebări, puteți afla care este momentul din experiența lui profesională de care este cel mai mândru, dar va puteti da seama și cât de mult încearcă ”să se vândă”.

4. Îmi poți da un exemplu despre o situație în care ai reușit să depășești o provocare?

O întrebare conectată cu partea practică a lucrurilor, înțelegerea modului în care candidatul face față provocărilor și, mai important, abordările sale în circumstanțe dificile prin care a trecut.

5. Care sunt obiectivele tale din punct de vedere profesional?

Prin această întrebare, analizăm dacă obiectivele candidatului sunt aliniate cu oportunitățile pe care le poate oferi compania.

6. Dacă vei fi angajat, care este primul lucru pe care l-ai aborda în poziția pe care o vei ocupa?

Aceasta este o întrebare pe care ar trebui să o adresați de cele mai multe ori într-o rundă ulterioară a primului interviu, atunci când selectați dintre candidații finali.

Are un rol practic, deoarece vă poate confirma dacă persoana intervievată are înțelegerea corectă a tuturor atribuțiilor de care va fi responsabilă. Pe de altă parte, oferă șansa de a-i înțelege prioritățile. Ce crede el că ar trebui să se afle în capul listei de activități din poziția respectivă?

7. Care crezi că sunt abilitățile care te fac cel mai potrivit candidat pentru această poziție?

Astfel, puteți să înțelegeți cum se autoevaluează candidatul și ce competențe consideră că ar fi cele mai relevante pentru job. În plus, oferă și posibilitatea de a confirma că are înțelegerea adecvată a tot ceea ce implică rolul.

8. Ce abilitate ți-ai dori să îmbunătățești la tine?

În schimbul întrebării referitoare la evidențierea defectelor, o abordare diferită ar fi: domeniile de îmbunătățire.

9. Ce îți dorești de la un job nou sau de la noul angajator?

În cazul acestei întrebări, puteți identifica informații referitoare la ce mediu își dorește candidatul și ce așteptări are în general.

10. Ce îți place să faci în afara jobului?

Aceasta nu este neapărat una dintre cele mai uzitate întrebări, însă este important să ne amintim că vom angaja persoana cu totul. Probabil că vă doriți pe cineva care să se integreze cât mai bine în cadrul echipei dvs.

La începutul interviului este necesară o prezentare a jobului și bineînțeles, puțin small talk care cu siguranță va defini parcursul discuției.

Articol scris de Monica Antohi,

Professional & Executive Search Division Consultant