Cum să creezi o echipă puternică?
Toți managerii caută să construiască și să mențină o echipă performantă. Iar atunci când echipa obține performanță, crește și nivelul de încredere, atât al membrilor echipei, cât și al stakeholderilor interni și externi. Cu toții ne dorim să ne simțim de succes în viața profesională, iar a face parte dintr-o echipă de performeri contribuie la creșterea motivației și ambiției personale de a ne depăși limitele setate.
Construirea unei echipe performante necesită timp, angajament și motivație. Să fii liderul unei echipe cu un nivel de performanță ridicat constituie o misiune continuă, ce presupune identificarea de strategii și planuri de acțiune prin care este maximizată contribuția fiecărui membru al echipei, în atingerea obiectivelor individuale și de echipă. Încrederea, engagement-ul, înțelegerea și asumarea obiectivelor de către întreaga echipă sunt vitale. Desigur, starea de spirit contează foarte mult și atunci când există și fun în activitatea zilnică, performanța crește.
Încrederea se construiește prin transparență, prin setarea de obiective clare și prin suportul pe care îl arătați zilnic echipei. Expertiza pe care o aveți în industrie și împărtășirea know-how-ului acumulat, alături de activități prin care vă cunoașteți reciproc și în afara mediului profesional, vă vor ajuta în procesul de construcție a unei echipe performante. Nu este ușor să construiești o astfel de echipă, deoarece necesită timp și implicare, însă o echipă neperformantă vă va solicita și mai mult timp și energie. Iar la toate acestea se adaugă și impactul financiar negativ pe care o echipă care nu performează îl are în business.
Cum să îmbunătățești performanța
Dacă aveți un angajat care nu performează la nivelul așteptărilor sau nu atinge KPI-ii setați, nu așteptați în speranța că lucrurile se vor remedia. Este important să vorbiți cu el/ ea imediat ce observați că activitatea este în scădere sau dacă vedeți că nu își atinge potențialul și să setați un plan de acțiune asumat de ambele părți.
Rolul unui manager presupune, pe lângă construirea strategiilor de business, și o implicare activă și continuă în motivarea și construirea încrederii. Este esențial să ne amintim că toți membrii echipei au nevoie de suport și feedback individual. Nu există o rețetă de succes general valabilă tuturor membrilor unei echipe. Ca manager de oameni, depinde de tine să identifici modul de coordonare și comunicare cu fiecare membru al echipei, astfel încât abilitățile, competențele, potențialul de învățare și dezvoltare sunt maximizate, toate acestea având ca rezultat performanța.
Ce poate duce la neperformanță? Câteva cauze sunt:
- lipsa abilităților necesare;
- nepotrivirea cu organizația, din punct de vedere cultură/ valori;
- comunicarea defectuoasă a așteptărilor/ obiectivelor.
Prin discuții și urmărirea constantă a activității, veți descoperi cauza principală, care vă va permite să acționați pentru remedierea situației.
Puteți lua în considerare, ca acțiuni imediate: activități de grup, în care colegii prezintă proiecte de succes și abordări folosite, sesiuni de coaching și mentoring săptămânale, investiții în traininguri ce au ca scop creșterea nivelului competențelor, toate acestea dublate de o monitorizare atentă a evoluției colegului/ colegei, aspecte ce intră într-un plan de îmbunătățire a performanței.
Articol scris de Olivia David,
PP HUB Manager Professional & Executive Search