Cum recrutăm candidați pentru industria de IT?

Dacă turismul, transporturile și domeniul ospitalității și al restaurantelor sunt câteva dintre sectoarele care au fost afectate de situația actuală, IT-ul pare să rămână pe poziții, deși, în ultima perioadă chiar și această industrie a cunoscut o scădere de aproximativ 40%.

Cu toate acestea, trendul actual al robotizării și digitalizării continuă să ceară tot mai mulți specialiști în domeniu.

Oare ce ar trebui să știm despre industria IT din punct de vedere al recrutării?

  1. În IT sunt mai multe oportunități decât joburi

Cu toate schimbările actuale, datorită tehnologizarii pieței de muncă, industria IT are în continuare destule oportunități de lucru. Prea multă cerere de resursă umană și o reducere a ofertei duce la căutarea unor noi metode de recrutare.

  1. Sourcingul în domeniul IT cere mai multă creativitate

De la Developeri cu diferite limbaje de programare, DevOps sau QA, până la infrastructură, Data Science sau Embedded engineering, industria IT-ului cere multe cunoștințe din partea unui recruiter.

Pentru multe dintre aceste poziții obișnuitul “post & pray” nu este deajuns, chiar și pentru cei mai importanți angajatori din piață.

Astfel, recruiterul este nevoit să găsească soluții de atragere a candidaților prin diferite canale și tooluri care să facă procesul de recrutare cât mai plăcut, dar și rapid.

  1. Employer Branding-ul este important

Pe măsură ce tehnologia este tot mai prezentă, chiar și în sectoare unde până acum nu exista, companiile IT se folosesc de mediul online și rețelele de socializare pentru a-și crește brandul de angajator. De pe LinkedIn și până la site-ul companiei, posibilii candidați observă prezența online și sunt interesați să studieze valorile și cultura acesteia. Ei se folosesc de site-uri precum “undelucram.ro”, unde evaluează experiență de la interviu și găsesc informații despre bugete pe anumite poziții.

Rolul unui specialist de Employer Branding sau în alte cazuri, al unui recruiter, este să ajute la poziționarea corectă a companiei astfel încât aceasta să poată atrage mai ușor candidații pe care îi dorește și să se asigure că procesul de recrutare este unul adecvat.

  1. IT-ştii sunt smart, însă foarte pretențioși

Pentru o mare parte dintre aceștia, discuția cu HR-ul este acea etapă prin care sunt nevoiți să treacă pentru a ajunge la discuţia tehnică.

Înțeleg rapid nivelul interlocutorului lor, iar dacă acesta nu are toate informațiile despre rol, se poziționează greșit sau nu înțelege anumite aspecte tehnologice (măcar la un nivel baisic) candidații din IT își pierd interesul.

De multe ori, aprofundarea mai multor informații din punct de vedere tehnic ar putea ajuta recruiterul să construiască și să mențină o relație cu candidații care să îi asigure o rețea continuă de noi talente.

  1. IT-ul este o piață dinamică

Spre exemplu, pentru un rol de Java developer (unul dintre cele mai căutate roluri de către angajatori), o zi de așteptare în procesul de ofertare poate duce la modificări radicale și, în cele din urmă, la pierderea candidatului.

Mulți dintre acești candidați pot ajunge să primească zeci de mesaje zilnic, iar ca să-i atragi atenția este necesar să ai o prezență bună în mediul online, să-i câștigi încrederea și să te diferențiezi față de ceilalți prin profesionalism, transparență și identificarea foarte clară a ceea ce își doresc versus ce le poți oferi la nivel de companie.

  1. Este o piaţă a candidaţilor

De multe ori, IT-iștii sunt în poziția de a-și alege oportunitățile de lucru așa cum își aleg angajatorii candidații. 😊

Ei sunt interesați de tipul de industrie, produs, tehnologiile folosite, metodologiile de lucru, mediul intern, beneficiile (în mod special work from home și traininguri), precum și locația companiei angajatoare.

În cazul de față, un recruiter care cunoaște aceste beneficii și știe să le prezinte unui posibil angajat poate face diferența în cadrul interviului.

Cum poți să-ți dai seama că procesul de recrutare a fost unul de succes? Prin gradul de mulțumire al noului angajat și prin loialitatea acestuia după ce a observat că ceea ce i-ai spus la interviu se regăsește și la locul de muncă.

Articol scris de Monica Antohi,

Professional & Executive Search Division Consultant